Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Amber en Monica - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Amber en Monica - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: MoAm

Blijf op de hoogte en volg Amber en Monica

25 Oktober 2015 | Nederland, Haarlem

De eerste post vanuit het vertrouwde Nederland. Onze langgekoesterde droomreis komt nu wel heel erg dichtbij! Over 20 dagen gaan wij drie heerlijke maanden lang backpacken in het mooie Zuidoost-Azië! Ondanks dat we er heel veel zin in hebben, wordt het nu ook steeds spannender nu de vertrekdatum zo dichtbij komt.

Wij zijn al sinds de zomer langzaamaan begonnen met het voorbereiden van onze reis. Vliegtickets: check! Vaccinaties: check! Visum: check! Lonely planet: check! Backpack: check! Inhoud van de backpack: ..... working on it ;). De laatste aankopen en voorbereidingen worden de komende dagen gedaan en de grote lijnen van onze route hebben we uitgestippeld!

14 november is het dan zo ver: we vliegen vanaf Schiphol naar Bangkok met een (lange) nachtelijke tussenstop op Dubai. Eenmaal in Bangkok zullen we hier enkele dagen blijven en daar richting Noord-Thailand trekken. Hier zullen we onder andere Pai en Chiang Mai aandoen en het nationale Thaise feest Loi Krathong meemaken. Vervolgens zullen we doorreizen naar Laos en 1 à 2 weken in het noorden van het land verblijven. Daarna vliegen we vanuit Vientiane naar Hanoi. In Vietnam schijnt genoeg te doen en te zien te zijn wat de moeite waard is, daarom willen we hier een maand blijven. Vanuit het noorden reizen we door naar het zuiden en gaan we door naar Cambodja. In Cambodja zullen we onder andere Phnomh Penh, Angkor (Siem Reap) en een van de eilanden aandoen. Na ongeveer 2 weken zullen we de grens oversteken naar Thailand, waar we tot 12 februari in het zuiden zullen verblijven. Waar we precies heengaan zijn we nog niet helemaal over uit, maar het plan is om in ieder geval tot slot nog kei hard chillen en lekker bruin te worden we weer in het winterse Nederland aankomen! Grote kans dat er nog genoeg veranderd aan onze plannen, daar zijn het plannen voor!

Wij kijken in ieder geval heel erg uit naar het moment dat we dan eindelijk vertrekken! We hopen dat jullie het leuk vinden om op deze manier een beetje op de hoogte te blijven van onze belevenissen en ervaringen! Tips en ideeën voor onze reis graag delen :)!

Liefs,

MoAm (Monica en Amber, vroegah dachten we dat dit cool was)

• 25 Oktober 2015 - 17:11

Maaike Belhajla:

Wat leuk dames zo'n blog. Kunnen we een beetje bijhouden waar jullie je zoal bevinden.
    Hartstikke tof !!!

• 25 Oktober 2015 - 17:12

Trudy:

Ladies,

Wat leuk dat de site nu al in de actief is!
    En Backpacken is zo leuk!! 40 jaar geleden liep ik met vriendin in Engeland.
    We hebben toen zoveel meegemaakt!
    Dat gun ik jullie ook!
    Reken maar dat we jullie gaan volgen! Succes met de voorbereiding,

Liefs, ook van oom Cees, Trudy

• 25 Oktober 2015 - 20:49

Ela:

Super Amber wat een mooi vooruitzicht. Geniet ervan in alle opzichten

Lieve groetjes, Ela

• 25 Oktober 2015 - 23:16

Ernst:

Heel leuk zo'n blog! Goed te weten dat aka jullie out Abel gulp nidig hebben in Camodua of Thailand, Ik er diverse mensen ken via Tata. Goede Reis dames !! Dikke kus Ernst

• 05 November 2015 - 15:21

Carla:

Hoi dames,

Al reageer ik wat laat ik vind het enig dat jullie een reisblog bijhouden en dat wij mogen meegenieten!
    Jullie komen nu op plaatsen waar ik, dat weet ik nu al, nooit zal komen. Dus heb ik een beetje het idee dat ik door jullie ogen ook op reis ben.
    Ik weet niet hoe lang jullie tussenstop in Dubai is en of jullie het vliegtuig uit mogen maar kijk vanavond om 22.00 uur op National Geografic naar Ultimate Airport Dubai dan krijg je een kleine indruk hoe immens groot dat vliegveld is.
    Wij wensen jullie nu alvast een grandioos goede reis

• 24 December 2015 - 13:42

Trudy:

Dag Monica en Amber,
    Cees en ik wensen jullie hele leuke, en ook ongewone Kerstdagen toe.
    We lezen in een volgend verslag (meer, meer, meer!!) hoe het is geweest.
    Of merken jullie niets van Kerst?
    Hoe dan ook, we denken wel aan jullie en veel plezier!
    Liefs, Trudy