Sawasdee! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Amber en Monica - WaarBenJij.nu Sawasdee! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Amber en Monica - WaarBenJij.nu

Door: Monica & Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber en Monica

29 November 2015 | Thailand, Chiang Rai

Sawasdee!

We zijn inmiddels alweer twee weken op reis, we gooien er even een cliché in: time flies when you're having fun!! 14 november was het dan zover: we moesten afscheid nemen van alle lieve mensen in Nederland. Nadat we ons uitzwaai comité gedag geknuffeld hadden, stapten we in ons eerste vliegtuig naar Dubai. We vlogen met Emirates en wat een luxe! 's Nachts kwamen we om 1 uur aan op Dubai en moesten we nog 9,5 uur wachten op het volgende vliegtuig naar Bangkok. Om de tijd de doden, wilden we kijken of we gemakkelijk het centrum van Dubai in konden komen om rond te kijken. Helaas was dat niet zo gemakkelijk en na een halfuurtje buiten de douane gingen we dan toch weer op het vliegveld verder wachten (faal!). Beetje rondgekeken, gegeten en wat geslapen en toen ging eindelijk het volgende vliegtuig! Aangekomen in Bangkok met de taxi naar ons guesthouse, spullen gedumpt en een beetje door de buurt gelopen op zoek naar eten, wat uiteindelijk de befaamde 7 eleven tosti is geworden. Omdat het al laat was gingen we terug naar ons guesthouse om de volgende dag verder rond te kijken.

Op aanraden van Hindrika (onze roomie) zijn we de volgende dag een fietstocht door Bangkok gaan doen. Hierbij ging je door smalle steegjes, stukjes over de snelweg en door de jungle fietsen en kwamen we op plekken waar we anders nooit zouden komen, heel leuk. Op de lokale markt onze eerste en waarschijnlijk laatste kikker gegeten. Monica had het idee dat ze de gelukkige was die de oogbal mocht eten (iiiiiilll). In de avond afgesproken met drie jongens die we tijdens de fietstocht hadden ontmoet op Ko San Road. Na wat drinken zijn we gaan stappen en wilden we rond een uurtje of zes richting ons guesthouse. Onze taxi-chauffeur wist ons guesthouse niet te vinden en zette ons na een halfuur rijden aan de andere kant van Ko San Road af, waar we ingestapt waren. Toen de taxi net wegreed kwam Amber erachter dat ze haar telefoon in de taxi had laten liggen (dikke oeps)! We hebben nog geprobeerd de telefoon terug te krijgen maar helaas niet gelukt. Toen gingen we om 9 uur 's ochtends slapen en om 12 uur er weer uit, want we moesten uitchecken (gelukkig had Amber nog een halfuurtje extra slaap meegekregen in de tuktuk door de spits van Bangkok, hoe dan?!?!). 's middags alles geregeld en een nieuwe telefoon gehaald.

's Avonds de nachttrein gepakt richting Chiang Mai om door te reizen naar Pai in de mini van. In de trein meeten we Hindrika die met ons mee zou gaan die kant op. 762 (ellendige) bochten later kwamen we aan in Pai (was Monica heel blij mee). Pai is een heel leuk en relaxed dorpje. We hebben daar een scooter gehuurd en rondgetoerd door de omgeving van Pai. We hebben onder andere in de Pai canyon de zonsondergang meegemaakt, hebben gebadderd in de hotsprings en zijn naar de waterval geweest. Ook de night market in Pai zelf was heel tof. Eten voor 40 Baht, 1 euro.

Vervolgens zijn we na drie dagen weer met zijn drieën terug naar Chiang Mai gegaan. De eerste dag aan het zwembad gechillt bij een resort. Zonnen, zwemmen en niks doen, daar waren we even aan toe. 's Avonds over de night bazaar gelopen en onze eerste massage (best pijnlijk) genomen. De dagen erop zijn we gaan ziplinen door de jungle, hebben we olifanten verzorgd (zelfs een babyolifantje, ahw) zijn we met een groep gaan zwemmen in de grand canyon en hebben we een Thaise kookcursus gedaan. Super leuk allemaal! Tijdens het nationale feest Loi Krathong hebben we een wensballon opgelaten en een soort bloemstuk in de Pingriver gelaten tegen bad luck. Al die ballonnen in de lucht was magisch, behalve als ze ontplofte of in de boom terecht kwamen.

Na deze dikke prima week, was het weer tijd om afscheid te nemen van onze leuke reismaat. We vervolgden onze reis naar Chiang Rai. De stad zelf is niet echt spannend en lelijk, maar de omgeving was leuk. Scooter gehuurd, over de snelweg gereden aaaa, de white tempel bezocht, dooie slang gezien iel, nationaal park bezocht en even een shoppingmall in geweest waar we een broodje met Goudse kaas hebben gegeten :). Nu in de bus naar Chiang Kong om naar Laos te reizen. We hebben hier onwijs veel zin in, zo benieuwd naar dit land wat nog niet heel erg op toeristen is ingesteld.

Dikke kus, Monica en Amber,

Opvallendheden:
- Thaise kindjes zwaaien en roepen hello naar alle toeristen (nouja in ieder geval naar ons)
- Kakkerlakken zijn vies, helemaal als ze platgestampt zijn en de baby's eromheen krieoelen.
- Thailand is goed ingesteld op Chinese toeristen, in Pai was er zelfs een speciaal roze hello kitty hotel waar alle Chinezen verblijven en fotoshoots houden.
- De 7 eleven is een geweldige supermarkt waar je werkelijk alles kan kopen, en waar ze er overal op elke hoek van de straat 1 hebben.
- Een Thaise massage is totaal niet ontspannend en doet soms zelfs pijn

• 29 November 2015 - 16:58

Carla:

Leuk verslag! Wat hebben jullie al veel gedaan! Goede reis naar Laos en veel plezier daar!

• 29 November 2015 - 17:45

Michelle:

Klinkt goed dames!! Vooral die opvallendheden zijn geweldig

• 29 November 2015 - 21:24

Alex:

Zozo dat klinkt als een leuke reis, ik ben benieuwd naar Laos. :) ik ben benieuwd wat voor culinaire hapjes jullie nog meer gaan eten O:)

• 30 November 2015 - 10:49

Carlijn:

hahahaha love this story!! Klinkt allemaal ontzettend gaaf :D
    Geniet ervan, want zoals jullie al zeiden: time flies!! Liefs

• 30 November 2015 - 21:10

Trudy:

Superleuk verhaal, kijk al uit naar het volgende deel! En een foto van het babyolifantje.....